Πωλείται από τη ελληνικό δημόσιο ως γνωστών λωρίδα γης 8.206 τ.μ., μεταξύ του παλαιού και του νέου αιγιαλού στην περιοχή της Καλαμίτσας και πέριξ του ξενοδοχείου «Lucy» στην Καβάλα και έντονες είναι οι αντιδράσεις που έχουν προκληθεί τον τελευταίο καιρό από φορείς της πόλης, απλούς πολίτες και γενικότερα αντιδράσεις οι οποίες είδαν το «φως της δημοσιότητας». Μάλιστα ως πρώτη αντίδραση ο Ναυτικός Όμιλος Καβάλας εκθέτει τις σκέψεις αλλά και τους προβληματισμούς του γενικότερα γύρω από το θέμα αυτό παραθέτοντας ταυτόχρονα μία σειρά επιχειρημάτων.
Η αντίδραση του Ν.Ο. Καβάλας
Αναλυτικά στην ανακοίνωση την οποία εξέδωσε ο Ναυτικός Όμιλος Καβάλας γύρω από το θέμα αυτό μεταξύ των άλλων σημειώνει και τα εξής:
-«Επειδή το τελευταίο διάστημα στον τοπικό τύπο το θέμα της πώλησης της χερσονήσου της Καλαμίτσας έχει «ξεχαστεί», αποφασίσαμε σαν ΝΟΚ να εκθέσουμε τις σκέψεις μας και τους προβληματισμούς μας σχετικά με το θέμα. Πρώτα απ’ όλα παραθέτουμε μία φωτογραφία του τοπογραφικού ώστε να γίνει κατανοητό το μέγεθος και η θέση της προς πώληση έκτασης. Η πράσινη είναι η προς πώληση έκταση. Το κόκκινο είναι ο αιγιαλός και το μωβ τμήμα, στα αριστερά της εικόνας, είναι ένα μικρό κομμάτι του πεζοδρομίου που τώρα υπάρχει μεταξύ του δρόμου και της παραλίας μπροστά από τον «Μασούτη». Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς ότι ό νέος ιδιοκτήτης της έκτασης (ποιός άραγε;;;) θα αποκτήσει την αποκλειστική χρήση ενός φιλέτου της Καβάλας, αλλάζοντας εντελώς την μορφολογία της περιοχής. Προβληματισμοί σχετικά με την αλλαγή αυτή:
1) Η πρόσβαση στο λιμανάκι, πρακτικά θα είναι από δύσκολη ως αδύνατη, μια και δεν θα υπάρχει δρόμος όχι για όχημα μεγάλου μεγέθους (πυροσβεστικό, γερανό ή μηχάνημα εργοταξίου κτλ), αλλά ούτε για ΕΙΧ. Η μοναδική πρόσβαση θα είναι πεζός από το πεζοδρόμιο, αφού όμως παρκάρεις στο πάρκινγκ του κλειστού της Καλαμίτσας. Εκτός εάν ο δήμος ξανακατασκευάσει δρόμο περιμετρικά της χερσονήσου από την Πρωτόπαππα – Ηπαλανού – Υακίνθου (οι οποίοι είναι πολύ στενοί και δύσβατοι). Κυκλοφοριακά φυσικά θα επιβαρυνθούν οι κατοικίες της περιοχής. Εδώ βέβαια μπαίνει και ο παράγοντας του κόστους κατασκευής που θα επιβαρύνει τον Δήμο άρα το Δημόσιο, το οποίο από τη μία τσέπη θα εισπράξει ένα τίμημα περίπου 400000€ και από την άλλη τσέπη θα δώσει πολλαπλάσια για την διαμόρφωση της περιοχής. Άρα πάλι μία τρύπα στο νερό.
2) Ο χώρος που θα απομείνει προς χρήση για τους κατοίκους της περιοχής (στάθμευση και πρόσβαση) θα είναι περίπου 700 με 800 τμ (η γκρι περιοχή). Πρακτικά ελάχιστος ειδικά το καλοκαίρι όπου η παρουσία λουομένων στην περιοχή. Επίσης να μην ξεχνάμε και την λειτουργία ενός καταστήματος ειδών διατροφής, που εξυπηρετεί την περιοχή. Η εύρυθμη λειτουργία του μετά την πώληση του δρόμου μπροστά από αυτό μάλλον καθίσταται προβληματική.
3) Στον δρόμο που πωλείται υπάρχουν εγκαταστάσεις κοινής ωφέλειας, αποχέτευσης, ύδρευσης και ηλεκτροδότησης της περιοχής οι οποίες μετά την πώληση θα βρίσκονται σε ιδιόκτητη έκταση και θα πρέπει να μετακινηθούν. Πρόσθετο κόστος για το Δημόσιο.
4) Στο χώρο προς πώληση, ο ΝΟΚ μισθώνει από το 1999 ένα τμήμα έκτασης 1235 τμ, στο οποίο λειτουργεί το τμήμα της αγωνιστικής ιστιοπλοΐας. Χώρο, στη διαμόρφωση του οποίου έχουν συμβάλει, εκτός από τον ΝΟΚ, και υπηρεσίες του δημοσίου (Δήμος, ΥΠΕΧΩΔΕ κτλ) με γνώμονα το κοινωνικό αγαθό του αθλητισμού. Προς “ανταπόδοση” αυτών, ο ΝΟΚ εκτός από την άθληση των νέων, που είναι και το κυριότερο, έχει διοργανώσει πλήθος αγώνων (πανελληνίων, βαλκανικών, διασυλλογικών) οι οποίοι έχουν συμβάλλει στην προβολή της πόλης αλλά και έχουν αποφέρει οικονομικό όφελος στους ξενοδόχους και στην αγορά της περιοχής.
5) Ο χώρος αυτός είναι που αποτέλεσε το σημείο προσέλκυσης των αθλητών που επέλεξαν να διοργανωθεί στην Καβάλα από τον ΝΟΚ το παγκόσμιο πρωτάθλημα FINN MASTERS 2015. Διοργάνωση η οποία προσβλέπουμε ότι θα δημιουργήσει πρόσθετη αξία 5000 διανυκτερεύσεων, 5000 γευμάτων (το λιγότερο) κ.ο.κ, εκτός από τη διαφήμιση και την προβολή της πόλης που ελπίζουμε να αναβαθμιστεί, τουριστικά.
Δυστυχώς όμως με την μεταβολή της χωροταξίας της περιοχής καθίσταται πρακτικά αδύνατη η διοργάνωση στο χώρο αυτόν. Έτσι ξεκινάμε με αναξιοπιστία προς την παγκόσμια κλάση FINN, κλιμάκιο της οποίας έχει προγραμματίσει επίσκεψη στην Καβάλα τον Οκτώβριο, για να επιθεωρήσει τις εγκαταστάσεις και την πρόοδο των έργων που θα χρειαστούν για την εκτέλεση του πρωταθλήματος. Κάνοντας λοιπόν μία πρώτη αποτίμηση του εγχειρήματος της πώλησης, διαπιστώνουμε ότι εκτός των προβλημάτων που θα δημιουργήσει στον κοινωνικό και οικονομικό ιστό της πόλης, και που εν μέσω κρίσης δεν ενδιαφέρουν την πολιτεία, θα δημιουργήσει μεγαλύτερη οικονομική ζημία σε σχέση με το τίμημα της πώλησης. Οπότε δεν μπορούμε να κατανοήσουμε την εμμονή για την πώληση ολόκληρης της χερσονήσου, που σημειωτέον δημιουργήθηκε εκ του μη όντος από παράνομες επιχωματώσεις την περίοδο της χούντας, και φτάνει σήμερα μετά από 40 χρόνια να εκποιείται χωρίς σκέψη και ουσιαστικά χωρίς οικονομικό όφελος. Έξαλλου συγκεκριμένοι όροι του διαγωνισμού ουσιαστικά αποτρέπουν τη συμμετοχή υποψηφίων σε αυτόν, πλην ενός, αναιρώντας την ουσία της δημόσιας πλειοδοτικής διαδικασίας και το “διαγωνισμό” λέξη χωρίς περιεχόμενο. Ελπίζουμε ότι αυτές οι σκέψεις μας θα ευαισθητοποιήσουν τις αρχές και τους πολίτες της Καβάλας και επιτέλους θα αντιδράσουν, μπλοκάροντας την εκποίηση ολόκληρης της χερσονήσου, και τονίζουμε το ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ. Είμαστε ανοικτοί σε οποιαδήποτε συζήτηση για την περιοχή και ελπίζουμε να συμβάλουμε θετικά στην εξέλιξη της υπόθεσης. Θα είμαστε κοντά σας σύντομα ξανά για να σας θυμίζουμε το πρόβλημα».