Πραγματοποιήθηκε, όπως σχεδιάστηκε, το μεγάλο ταξίδι στην κεντρική Μεσόγειο με 2 καινούρια ιστιοπλοϊκά σκάφη με μαθητές σχολών του Ο.Θ.Α. Καβάλας.
Το ταξίδι 1400 ναυτικών μιλίων σχεδιάστηκε συνδυάζοντας τη μεταφορά των 2 καινούργιων σκαφών, JEANNEAU 349 και JEANNEAU 419 για λογαριασμό της ιδιοκτήτριας πλοιοκτήτριας εταιρίας, με την απόκτηση τεράστιας εμπειρίας για τους μαθητές του ΟΘΑΚ που με τους κυβερνήτες τους, Στάθη και Δημήτρη Σοφίτση, που αναλάβανε αυτήν την ευθύνη.
Το ταξίδι ξεκίνησε στις 8 Μαρτίου από το Cane de Roussillon στα σύνορα Γαλλίας Ισπανίας,αφού οι 14 ιστιοπλόοι πήγαν αεροπορικώς στη γειτονική Βαρκελώνη της Ισπανίας.
Οι πρώτες 3 ημέρες, μέχρι να καλυφθούν τα 380 ναυτικά μίλια έως τα στενά Σαρδηνίας- Κορσικής,ήταν και οι πιο δύσκολες. Τα Πυρηναία όρη της Ισπανίας κατεβάζανε ισχυρό και παγωμένο Mistral , οπως λέγεται εκεί ο Βορειοδυτικός άνεμος, που βέβαια σκουντούσε τα σκάφη σε γρήγορα πρύμα, αλλά ο τεράστιος κυματισμός, όσο μεγάλωνε η απόσταση από τις ακτές, έκανε το πέρασμα ιδαίτερα απαιτητικό
Η θαλάσσια περιοχή του κόλπου των Λεόντων (golfe du Lion) ανοιχτά της Μασσαλίας πραγματικά …έβγαζε λιοντάρια!
Κύματα με ανάπτυξη σαν σε Ωκεανό και ριπές ανέμου στους 50 κόμβους δοκίμασαν τα πληρώματα αλλά και τα σκάφη.Η στάση στο γραφικό isola La Mandalena έδωσε την απαραίτητη ξεκούραση για ένα βράδυ και ανασύνταξη των ταλαιπωρημένων πληρωμάτων.
Ο σπασμένος καιρός από εκεί την άλλη ημέρα, παρόλο τις συνεχείς αναγγελίες για μπουρίνια, βοήθησε στην κάλυψη του επόμενου μεγάλου σκέλους 400 μιλίων μέχρι τις ΑΙΟΛΙΔΕΣ ΝΗΣΟΥΣστις βόρειες ακτές της Σικελίας.
Είναι ιδιαίτερα επιβλητικό να κάνεις ιστιοπλοϊα δίπλα στα ηφαιστειογενή νησιά με ενεργά ηφαίστεια, όπως στο Stroboli.Η παραμονή για ένα βράδυ και ο ανεφοδιασμός στο πανέμορφο νησάκι Liperiήταν το καλύτερο κομμάτι του όλου ταξιδιού.
Από εκεί την άλλη ημέρα σε 30 μίλια τα σκάφη περάσανε τα μυθικά στενά της Σκύλλας και της Χάρυβδης μεταξύ της Μεσίνας της Σικελίας και της Καλάβριας, βάζοντας πλώρη για το μακρινό Ιόνιο πέλαγος.
Μετά από 60 ώρες πλεύσεις τα 2 σκάφη περήφανα πλησίασαν τη Ζάκυνθο και το ίδιο βράδυ έδεσαν στην Πάτρα. Την άλλη μέρα πλέον όλα έμοιαζαν κοντά, παρότι ακόμη χρειάζονταν 300 μίλια για τον τελικό προορισμό το Βόλο.Η γέφυρα Ρίο Αντίριο, η διεύλεση τα μεσάνυκτα του Ισθμού της Κορίνθου και αργότερα της γέφυρας της Χαλκίδας έφεραν τα σκάφη απόγευμα του Σαββάτου 19 Μαρτίου στον Βόλο.
Τα πληρώματα των 2 σκαφών Ελληνες και Βούλγαροι μαθητές των σχολών ιστιοπλοίας του ΟΘΑΚ ήταν:
Πλήρωμα 1ο: Αρης Βαρελτζίδης, Μιχάλης Δρόσσος, , Γιάννης Τσιπιζίδης, Victor Kostov, Kaloian Hristov, Denitsa Kirova, Ilian Petrovκαι ο κυβερνήτης Στάθης Σοφίτσης
Πλήρωμα 2ο: Γιώργος Τεμίρογλου, Δημήτρης Σπετσιώτης, Θάνος Δεμιρτζής, Darina Karagiozova, Venelina Velikovaκαι ο κυβερνήτης Δημήτρης Σοφίτσης
Η μεγάλη αυτή καινοτομία αλλά και το επίπεδο εκπαίδευσης των σχολών με τα καινοτόμα προγράμματα σπουδών της Βρετανικής Ομοσπονδίας RYA φέρνουν τις σχολές του ΟΘΑΚ ψηλά στις προτιμήσεις των δόκιμων ιστιοπλόων σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα.
Νέα τμήματα ξεκινούν στις 30 Μαρτίου. Εγγραφές – Πληροφορίες στα τηλέφωνα 6977-060.517 και 6980-435.355.